dimarts, 22 d’octubre del 2013

Reliure Crissross / Reliure belge / belgium bookbinding


A Bèlgica també he provat de fer l'enquadernació belga o Crisscross, a la manera 
d'Anne Goy, l'enquadernadora que ha creat aquesta tècnica. Més avall podeu veure la portada del seu llibre sobre la Crisscross.

A continuació podeu veure la primera que vaig fer, tot treballant la tela segons els exemples de la Véronique: fent un mosaic en relleu...




I aquesta és la segona que vaig fer, tot provant de fer mosaic en relleu a la coberta i en pla a la contra.
A més a més vaig col·locar els forats del cosit tot fent una espècie de piràmide, inspirant-me en una crisscross que havia vist prèviament. En aquest cas, a la contra, no queda bé degut a que un des forats coincideix amb el canvi de tela. És un format que llueix millor amb menys elements a les tapes (més llis, i menys incinacions, per reforçar el cosit que ja fa una inclinació).

També haureu vist que hi ha dos colors de fil. De fet se'm va acabar el fil verd, i vaig canviar de color per probar com quedava amb dos colors. En fi, són idees que després poden o no funcionar, simplememt s'han d'estudiar les possibilitats i fer el que sigui millor pel contingut.





I aquí el llibre/manual que us deia. Jo el tinc i està molt bé. T'explica pas a pas com fer varies Crisscross, amb fotos, mides...I està escrit en francès i anglès.

I si el voleu, potser el podeu demanar a Les éditions Esperluète: http://www.esperluete.be/reliure-criss-cross/reliure-criss-cross.php



Obres d'Anne Goy...
reliure crisscross 1985 basic ©anne goy

Bourse de recherche en reliure de création Mariemont étapes de travail 2010-2012




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada